Рекомендації щодо організації роботи з висвітлення ролі особистості в історії.

Аналіз досвіду, нагромадженого методичною наукою та практикою щодо висвітлення історичних постатей у шкільних курсах історії, а також власний досвід автора дозволяє сформулювати деякі рекомендації стосовно організації на уроках історії вивчення визначних особистостей.
·        Гегель стверджував: «Велика людина епохи та, яка може втілити в словах волю своєї епохи, сказати своїй епосі, в чому її воля і  виконати її. Те, що вона робить – серцевина і суть епохи, через неї проявляється епоха». Таким чином, визначну особистість слід висвітлювати на тлі епохи, історичного часу і простору, особливостей соціуму, до якого належить особа.
·        Висвітлення історичних постатей повинно містити життєпис цієї людини, її погляди, ідейну спрямованість, засади її діяльності.
·        Кожну історичну особу слід представляти як яскраву індивідуальність з властивим їй зовнішнім виглядом, не оминаючи її особистого життя, сімейного стану, уподобань і нахилів.
·        Щоб краще зрозуміти мотиви поведінки тієї чи іншої історичної особи, слід значну увагу приділити психологічній характеристиці людини, її особистісні риси, внутрішні якості.
·        Матеріал для характеристики історичної особи має бути різноплановий, висловлювати різні аспекти її діяльності, різні погляди та оцінки. Це дасть можливість всебічного висвітлення особистості, її характеристики, і підвести учнів до світоглядних висновків.
·        Під час викладу навчального матеріалу на уроках слід, якщо це можливо, проводити паралелі між подіями минулого, що пов’язані з діяльністю особи, та сучасністю.
·        Важливим також є показ конкретних ситуацій життя особистості, у яких людина обирала спосіб дій, з кількох можливих альтернатив, залучаючи учнів до аналізу мотивів такого вибору (наприклад, вибір Б. Хмельницьким Московської держави для укладення союзу).

·        Важливо уникати однозначних оцінок і висновків, формувати критичне ставлення 

Немає коментарів:

Дописати коментар