Актуальність теми

      Шкільна історична освіта як складова національної освіти виховує в дітей духовні та моральні ціннісні орієнтації, стійкий інтерес до подій і явищ суспільного життя та процесу їх пізнання, закладає основи само ідентифікації особистості, її самореалізації в сучасному суспільстві. Вона допомагає сформувати в учнів основи почуття особистої та національної гідності, є  найважливішою складовою громадянськості.
Розвиток шкільної історичної освіти в сучасній українській школі далеко не завершений як з погляду змісту, так і методики викладання. Зокрема не до кінця розв’язаними залишаються питання, пов’язані з висвітленням історичних постатей у шкільних курсах історії, обсягу і змісту відповідних сюжетів, методів і прийомів навчання учнів, розробкою засобів навчання школярів цих сюжетів.
Можна однозначно стверджувати, що навчальний історичний матеріал, який містить відомості про історичні постаті, є важливою складовою змісту шкільної історичної освіти. Його значиме місце у навчальному змісті обумовлено такими причинами:
·        Без розуміння учнями ролі особи в історії повноцінне вивчення самої історії неможливе. Історія засвоюється учнями ефективніше через призму особистості конкретної людини. Зображення життя та діяльності історичної постаті, її впливу на окремі події та на історичний процес в цілому сприймається та запам’ятовується школярами з більшою готовністю, ніж оперування історичним процесом, позбавленим яскравих особистостей.
·        Засвоєння учнями інформації про життя і діяльність історичного діяча в усій їх суперечливості та складності сприяє формуванню в учнів критичного мислення та інтересу до історії як предмету.
·        Включення розповіді про життя та  діяльність визначних особистостей розвиває емоційно-ціннісну сферу учнів, впливає на формування в них суспільних ідеалів та громадянських позицій.
Для правильного розуміння й вирішення питань, що виникають у зв’язку з висвітленням історичних постатей у шкільних курсах історії, необхідним є аналіз, узагальнення та творче осмислення й використання досвіду, нагромадженого за період розвитку шкільної історичної освіти взагалі, і досягнень сучасних українських науковців, методистів, учителів-практиків зокрема.
Отже, ми бачимо важливість вивчення в шкільному курсі історії питань, що стосуються ролі, життя та діяльності історичних постатей, як одного з чинників формування емпатії та морального становлення особистості учня.
Зазначимо, що висвітлення ролі особи в історії сприяє розширенню діапазону історичних знань учнів і стимулює їх до пошукової, творчої та емоційно-ціннісної діяльності.


Немає коментарів:

Дописати коментар