Шкільна історична освіта як
складова національної освіти виховує в дітей духовні та моральні ціннісні
орієнтації, стійкий інтерес до подій і явищ суспільного життя та процесу їх
пізнання, закладає основи само ідентифікації особистості, її самореалізації в
сучасному суспільстві. Вона допомагає сформувати в учнів основи почуття
особистої та національної гідності, є
найважливішою складовою громадянськості.
Розвиток шкільної історичної
освіти в сучасній українській школі далеко не завершений як з погляду змісту,
так і методики викладання. Зокрема не до кінця розв’язаними залишаються
питання, пов’язані з висвітленням історичних постатей у шкільних курсах
історії, обсягу і змісту відповідних сюжетів, методів і прийомів навчання
учнів, розробкою засобів навчання школярів цих сюжетів.
Можна однозначно стверджувати, що
навчальний історичний матеріал, який містить відомості про історичні постаті, є
важливою складовою змісту шкільної історичної освіти. Його значиме місце у
навчальному змісті обумовлено такими причинами:
·
Без розуміння учнями ролі особи в історії повноцінне
вивчення самої історії неможливе. Історія засвоюється учнями ефективніше через
призму особистості конкретної людини. Зображення життя та діяльності історичної
постаті, її впливу на окремі події та на історичний процес в цілому
сприймається та запам’ятовується школярами з більшою готовністю, ніж оперування
історичним процесом, позбавленим яскравих особистостей.
·
Засвоєння учнями інформації про життя і діяльність
історичного діяча в усій їх суперечливості та складності сприяє формуванню в
учнів критичного мислення та інтересу до історії як предмету.
·
Включення розповіді про життя та діяльність визначних особистостей розвиває
емоційно-ціннісну сферу учнів, впливає на формування в них суспільних ідеалів
та громадянських позицій.
Для правильного розуміння й вирішення питань, що
виникають у зв’язку з висвітленням історичних постатей у шкільних курсах
історії, необхідним є аналіз, узагальнення та творче осмислення й використання
досвіду, нагромадженого за період розвитку шкільної історичної освіти взагалі,
і досягнень сучасних українських науковців, методистів, учителів-практиків
зокрема.
Отже, ми бачимо важливість вивчення в шкільному
курсі історії питань, що стосуються ролі, життя та діяльності історичних
постатей, як одного з чинників формування емпатії та морального становлення
особистості учня.
Зазначимо, що висвітлення ролі особи в історії
сприяє розширенню діапазону історичних знань учнів і стимулює їх до пошукової,
творчої та емоційно-ціннісної діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар